mandag den 6. februar 2012

Studie og at blive mor

I dag er der kun 2 måneder til termin! Det er ret vildt men ih hvor jeg glæder mig!
Vi var til sidste lægebesøg i dag, ikke fordi der sker det store til sådan et besøg :) Maven havde en fin størrelse og hun lå stadig med hovedet nedad :)
Lægen stillede os så spørgsmålet hvordan vi havde det med at det var snart. Svaret blev at vi glæder os omend alt det praktiske ikke er på plads endnu ;) Men det var godt nok helt underligt at næste besøg ligger 5 uger efter fødslen!!

I morgen starter studiet igen, hvilket har sat en del tanker i gang! For kan jeg nu klare det? Har jo valgt ikke at tage barsel da jeg kun har 8 timer om ugen. Men jeg føder jo inden eksamenerne, kan jeg så klare dem? og hvad med efter sommerferien, kan jeg have hende med til undervisningen? kan jeg komme afsted med at læse hjemmefra og så stadig bestå eksamen? Kan jeg få hende passet et par timer hver anden uge så jeg i det mindste kan komme til lidt af undervisningen? eller måske skyde et fag så jeg tager det på et senere tidspunkt?
Ja spørgsålene er mange, men er jo også en fuldstændigt ny situation jeg står over for, reelt set aner jeg jo ikke hvad der venter os!
En ting er dog sikkert, jeg glæder mig som en gal, og fastholder at det hele nok skal gå på en eller anden måde :)

Ellers nyder jeg hendes moslen rundt der inde, hun reagerer helt vildt på at jeg nusser maven, og ligger jeg hånden et bestemt sted så begynder hun at puffe til den <3
Vi synger godnatsang for hende hver nat, samme sang, i håbet om at hun kan huske sangen efter fødslen :) Lige nu reagerer hun ved at blive rigtigt aktiv når vi starter for så at blive heeeelt rolig <3

2 kommentarer:

  1. Er sikker på far sagtens vil tag at arbejde hjemmefra nogle dage :) men hårdt bliver det nok, men sikker på du finder en løsning.

    SvarSlet