tirsdag den 17. januar 2012

Første indlæg

Har besluttet mig for at det er på tide at skrive lidt om min rejse til livet som mor, og hvor er det at sige det bare med til at frembringe kæmpe glæde, utålmodighed og æresfrygt!
Tænk at jeg skal være mor! Det er jo helt vildt <3

Jeg er på nuværende tidspunkt 28+4 og trådt ind i sidste trimester! Havde regnet med at tiden ville gå usandsyyynligt langsomt, især efter at bækkenet begyndte at give problemer, men det er faktisk gået virkelig hurtigt og hvor er der relativt kort tid til lille Carla (den skønne pige i maven) kommer til verden <3 Nøøøj  hvor jeg glæder mig!

Men hvad er der sket indtil nu? Af gener har jeg været så heldig at kvalmen stadig følger mig, halsbranden er kommet til (dog gør en halv agurk underværker!), bækkenløsning, og forværring af min hypermobilitet! havde godt nok ikke regnet med så mange gener men jeg klarer mig :D

Vi har valgt Hvidovre hospital som fødested, selvom vi egentlig hører til Herlev, et valg vi på ingen måde fortryder, alle vi har mødt på Hvidovre har simpelthen været så søde! Nakkefoldsskanningen foregik på Herlev da vi ikke kunne nå at blive overflyttet, Skanningssygeplejersken var ikke noget særligt at råbe hurra for, men hvor var det alligevel helt unikt at se vores lille blypper sprælle rundt der inde og være ganske perfekt <3 Jeg var meget nervøs op til så det var en helt fantastisk lettelse at se at alt var okay!

Til 1. Jm besøg var vi blevet overflyttet til Hvidovre, her fik jeg en skøn Jordemoder (bruger herefter betegnelsen JM) som syntes det var rigtigt fedt at se en ung gravid på 22, for som hun sagde er det nu kroppen er gearet til en graviditet!

Til Misdannelses skanningen var jeg endnu en gang nervøs for om alt var som det skulle være, vi blev mødt af en rigtig sød skanningsygeplejerske som forklarede hvad hun kiggede på undervejs og løbende fortalte at tingene så fint ud. Vi havde håbet at kunne se kønnet men det var en lille genert en der havde krydset benene! Dog fik vi et lille men, for der var kun 2 kar i stedet for 3 i navlestrengen. Hun forsikrede os om at det ikke var graverende da de sagtens kan klare sig med 2, og hun samtidig ingen misdannelser havde fundet, men det betød at hjertet skulle gennemskannes ugen efter og vi efterfølgende skulle have 2 vækstskanninger da det i 30 % af tilfældene har betydning for hvor store de bliver i maven, heldigvis har det ingen effekt når først barnet er ude!

Til hjerteskanningen, mødte vi igen en sød læge som tjekkede hjertet og heldigvis var alt fint, faktisk sagde hun at det var et prima eksemplar af en baby! og endvidere kunne hun fortælle at vi ventede os en lille pige <3 Nyheden blev fejret med køb af den første kjole :)

2. JM-besøg gik også rigtigt fin, og hun skønnede Carla til at ligge omkring 1200 g. en ganske fin størrelse :) Så må vi se hvad vækstskanningen siger den 26 januar!

Det må vist blive rigeligt for nu, hvis ikke i allerede skal blive trætte af at læse med :p

6 kommentarer:

  1. Kommer der ikke nogle billeder?

    SvarSlet
  2. hej suzanne . din far har nu hjulpet mig med at få din blok ind under mine favoritter ,så kan jeg være med til at læse din søde historie om hvordan det er at vente på at blive mor.det er rigtig hyggeligt. Så skal i også snart il at synge godnat sang for hende,så hun kender jeres stemmer når i synger for hende knus farmor

    SvarSlet
  3. hej farmor :)
    Hvor hyggeligt! Faktisk synger vi allerede godnatsang ;)

    SvarSlet